zaterdag 10 november 2007

To Rio with my CEO

We werkten samen. Lange tafel, flikkerend computerscherm, rook die uit de asbak opstijgt en twee grote koppen koud wordende macchiato’s. Er was al veel gedaan en buiten was de dag van grijs naar zwart overgelopen. Alleen de spotjes in de keuken waren aan en verspreidde een warm maar zacht licht over de open ruimte. Hij stond op en vroeg me naar het resultaat te kijken. Ik verplaatste naar zijn stoel en startte de promo. De beelden die we de hele dag hadden uitgezocht volgden elkaar vloeiend op.

‘Mooi.’ Hij legde zijn handen op mijn schouders en boog zich voorover. ‘Genoeg voor vandaag, toch? De koffie wordt niet meer warm dus het is tijd voor een wijntje. Doe me een plezier steek een nieuw sigaretje voor me op.’ Hij schonk twee grote glazen witte wijn in en knipoogde terwijl hij er een voor me neerzette. Hij nam de sigaret tussen mijn lippen vandaan, nam een trekje en bleef me aankijken.

Ik was moe maar voldaan. De klus was zo goed als af. Het rapport moest aangevuld worden met de specificaties van de locatie maar dat was geen dagtaak. Deze promo was minder naar gebleken om in elkaar te draaien. Mijn baas voelde blijkbaar geen tijdsdruk en was de hele dag irritant relaxed gebleven. Hij had sushi laten komen voor de lunch, muziek hard op de achtergrond gedraaid en als een kettingroker rook in mijn richting geblazen. Als ik hem iets vroeg antwoordde hij volkomen nietszeggend met een wedervraag die niets met het werk te maken had. Hij flirtte alleen maar om stoïcijns verder te gaan alsof het heel normaal was.

‘Nou lekker wijf, wat zullen we eten?’ Zijn glas had hij in één teug leeggedronken en de filter van zijn sigaret was helemaal warm en bruin van de snelle diepe hijsen die hij nam. Hij drukte de peuk uit en legde een hand op mijn knie. ‘Ik moet zo maar eens gaan, het wordt al laat en ik heb nog restjes in de koelkast staan.’ Knullig antwoord. We moesten allebei lachen. ‘Goed, ik blijf.’ Hij kuste me vol op de mond. ‘Surinaams? Ik ken een geweldige toko met de beste roti. De kerrie is pittig, lekkere kousenband en kip om te kluiven. Schat ik ga je voeren, wordt een lekker maaltje.’ ‘Hoe kan ik daar nog nee op zeggen?’ Hij lachte weer, haalde zijn hand door mijn haar en stond op om te bellen.

Ik zette een ander muziekje op en draaide het volume zachter. Aan de wand hingen vakantiefoto’s van zijn gezin. Zijn vrouw had vanmiddag gebeld vanuit Luxemburg waar ze was voor haar werk en de kinderen waren bij hun moeder, zijn ex- vrouw, de tweede ex- vrouw om precies te zijn. Nu was ik bij hem thuis voor de zoveelste keer aan het werk om een deadline te halen. Hij was een flirt, charismatisch en stout en een kleine 20 jaar ouder dan ik. Hij legde altijd zijn hand net iets te laag op mijn onderrug en de laatste tijd eindigde zijn tong doelbewust in mijn mond.

Ik hoorde hoe hij Massoud de Indische Surinamer onze bestelling doorgaf en tegelijkertijd een blikje bier opentrok. Ik pakte mijn wijnglas van tafel en liep door het appartement. Het was een grote ruimte met een stalen trap die naar een entresol leidde waar de slaapkamer was hoewel er beneden ook een groot bed stond tegenover de zijde waar de zithoek zich bevond. Twee wanden waren voorzien van grote brede ramen van waar je uitkeek over de stad. De trammen volgden elkaar op en de lantaarns stonden in het gelid.

Mijn baas was achter me komen staan en stak zijn hand in mijn bloesje. Ik zag ons weerspiegeld in het donkere raam, hoe we elkaar aankeken terwijl hij zo achter me stond. ‘Ik ga je bloesje openknopen…’ zei hij terwijl hij een slok nam van zijn blikje Grolsh ‘ik maak je bh los en jij drinkt je wijn en kijkt hoe ik aan je zit.’ Ik dronk mijn wijn. Hij deed precies wat hij zei dat hij zou doen en nam de tijd. Hij duwde me naar voren dichter naar het raam en zette onze drankjes op de smalle vensterbank. Ik wilde me omdraaien maar hij pakte mijn haar in zijn handen en zoende me dwingend, zijn mond smaakte bitter. Beet me toen zachtjes in mijn hals, ‘Dit ga je leuk vinden, ik ken je lief. Blijf zo staan voor het raam en kijk naar jezelf.’

Zijn handen gleden over mijn rug omlaag, rustte om mijn middel en knoopten toen behendig mijn jeans open. Langzaam stroopte hij mijn broek omlaag terwijl ik uit mijn pumps stapte. Hij liet zijn vingers op en neer lopen aan de binnenkant van mijn benen. Haakte een vinger achter mijn string en deed ook die uit. Hij deed me mijn pumps weer aan en kuste me van mijn enkels omhoog tot aan mijn schouder. Hij keek me nog even aan door het raam en zakte door zijn knieën, legde zijn handen op mijn billen. Al snel sloot ik mijn ogen en boog voorover, het koude glas tegen mijn voorhoofd.

Hij draaide me om deed een stap naar achter om me heel lang aan te kijken. ‘Het is zoveel makkelijker om me jouw naakt voor te stellen als je geen kleren aan hebt.’ De bel ging, hij pakte mijn glas en opende de deur met de zoemer, ‘Kom boven, nr 3B.’ Hij opende de deur op een kier, liep om de bar de keuken in om het glas bij te vullen. Een onnozele bezorgjongen kwam binnen en zag mij naakt tegen de vensterbank leunen en keek van mij naar mijn baas en terug. Arrogant als hij was keek hij de jongen niet aan maar drukte hem het geld in zijn handen terwijl hij uitdagend naar me keek en zei ‘Goed dat je er bent, wij hebben zo’n ontzettende honger.’ Ik liep op hen af om voor het eten te zorgen en de bezorgjongen verdween om nog brutaal om te draaien bij de deur, ‘Smakelijk!’

We aten op bed, hij volledig gekleed en ik slechts mijn gouden kettinkje. Zoals hij had gezegd scheurde hij de roti en voerde me terwijl kerrie over mijn lippen druppelde. Het was ordinair zoals hij me kuste, zoals hij me plaagde door me naar zijn vingers te laten happen. We aten langzaam, dronken nog wat meer en rookten sigaretten. ‘Ik moet gaan.’ Ik ruimde op en liep naar het venster om mijn kleren te pakken met de bedoeling om niet te gaan. Passief agressief want ik wist dat er deze avond meer zou komen na zijn schaamteloze opmerkingen. De spanning die er was tussen ons, het lachen om dubbelzinnigheden, het cliché. ‘Don’t tease me. Jij blijft hier vannacht.’ Ik lachte, ‘God, you’re fun.’

‘Fun… wanna play with you.’

‘You are already.’

‘You like being naked and I like you naked, like watching you. You’re loaded with tension and spirit. I’ll unload you, rubbing you’re sexy neck and then giving back some tension.’

Ik lachte en liet mijn kleren weer vallen. Hij stond op, kleedde zich uit en we vrijden lang, gretig, precies zoals ik dacht hoe hij zou zijn.

We douchten en kusten onder het hete water, deden het nog een keer en droogden toen elkaar af. Ik lag in een grote witte badjas op bed terwijl hij naar boven rende en even later over de balustrade hing met een polaroid camera. Hij maakte een foto van bovenaf en wierp die omlaag. Ik knoopte de badjas open en hij bleef foto’s maken. Het regende polaroids.

Het was iets wat moest gebeuren. We daagden elkaar uit en het was echt onschuldig. Geen liefde en ook geen platte lust. Ik vond hem aantrekkelijk, hij mij. Een wederzijdse waardering of erkenning. Ik zag het speelse en brutale in hem en hij, ik weet niet wat hij zag.

De hele situatie was misschien belachelijk. Immoreel ook wel maar de intentie was oprecht en dat kun je vaak van picture perfect momenten met story book characters niet zeggen. Hij is mijn getrouwde oudere baas and we work perfectly together.

Geen opmerkingen: