maandag 29 oktober 2007

Nederlandse vertaling van Funeral Blues By W.H Auden

Zet alle klokken stil

Leg de hoorn van de haak

Geef de hond een bot

Zodat hij niet blaft

Geen piano, maar een zachte trom

Breng de kist naar buiten

Zeg tegen de rouwenden: kom

Laat de vliegtuigen de boodschap

Schrijven in het avondrood

Hij is dood

Geef de duiven papieren kragen

Laat de politie zwarte handschoenen dragen

Hij was mijn noorden, mijn zuiden,

Mijn oosten en mijn westen

Mijn werkweek en mijn zondagsrust

Mijn middag, mijn middernacht

Mijn praatje, mijn lied

Ik dacht dat de liefde

Voor eeuwig was

Ik zag het niet

We hebben geen sterren nodig

Die kunnen we doven

Dat geldt ook voor de maan

En de zon daarboven

Weg met de oceaan en de bomen

Want dit kan nooit meer goed komen

Geen opmerkingen: